Undervisningsform og forventninger
Undervisningen foregår i plenum og i mindre grupper, i en kombination af teorioplæg og supervisionsøvelser.
Alle arbejder med både den faglige og personlige udvikling, i fællesrefleksionsarbejde og i supervisionsøvelse.
Det forventes, at deltagerne arbejder i studiegruppe, efter en aftalt ramme, og at processen efterfølgende refereres til den store gruppe.
Proces- og oplevelsesorienteret arbejdsmetode
I Kempler instituttet arbejder vi proces- og oplevelsesorienteret med udgangspunkt i deltagernes egne aktuelle dilemmaer og problemstillinger. Deltagernes arbejdsliv og deres fagpersonlige problemstillinger inddrages som naturligt element.
Formålet med arbejdsmetoden er at koble læringsprocessen så tæt op til deltagernes hverdagspraksis som muligt.
Læringsformen
- Teoretiske oplæg
- Øvelser både internt og med supervisanter udefra.
- Arbejdsgrupper hvor der øves imellem fremmøderne.
- Træningsgruppe eller klienter som den studerende arbejder med udenfor instituttets rammer